Jeśli już trudno jest przejść przez szereg procesów, takich jak rozmowa kwalifikacyjna, aby zostać wybranym przez firmę na wolne stanowisko, nie mniej trudny jest sposób, w jaki rozpoczyna się pracę w tej firmie.
Kiedy zaczynasz nową pracę, przez kilka pierwszych miesięcy zwykle ogarnia Cię morze wątpliwości, dopóki nie nabierzesz wprawy, nie poznasz swoich zadań i nie nawiążesz lepszych relacji ze współpracownikami. Zanim jednak nadejdzie ten moment, zawsze warto mieć pod ręką kilka wskazówek, które ułatwią życie i uczynią je bardziej znośnym.

Pewność siebie. 

Kiedy wchodzimy do nowej firmy, normalne jest, że czujemy się niepewnie, ponieważ jest to dla nas nieznany teren. Musimy jednak pamiętać, że zostaliśmy wybrani spośród innych kandydatów jako właściwa osoba na dane stanowisko. To powinno dać nam wiarę w siebie, a my przekażemy ją innym.

Punktualność.

Musisz zrobić dobre wrażenie już pierwszego dnia. Jedną z najważniejszych rzeczy, jakie należy zrobić, jest punktualne przybycie do pracy, a nawet nieco wcześniej, aby się odpowiednio nastawić, ponieważ zazwyczaj pierwszego dnia jest wiele wyjaśnień dotyczących różnych zadań. Ponadto nieprzyjście na czas może mieć również negatywny wpływ na nasze samopoczucie.

Zanotuj ważne informacje.

W ciągu kilku pierwszych dni należy zebrać najważniejsze informacje o nowej pracy. Jeśli musisz je zapisać, nie wstydź się — nie każdy pamięta je od pierwszego dnia. Poza tym o wiele łatwiej jest to wszystko zapisać, a potem przeanalizować w wolnej chwili.

Pierwsze wrażenie ma fundamentalne znaczenie.

Mowa ciała, sposób wyrażania się i ubrania, które nosimy, są decydujące. Naszą najlepszą wizytówką jest uśmiech, który nigdy nie powinien sprawiać wrażenia wymuszonego. Kiedy wyrażamy siebie, musimy być uprzejmi, rozważni, przyjacielscy i pewni siebie.

Poznaj swoje środowisko pracy.

Postaraj się zapamiętać nazwiska osób, z którymi będziesz miał do czynienia na co dzień: swojego szefa i bezpośrednich współpracowników. Pomoże Ci to również w przyszłości w kontaktach społecznych w firmie. Dobrze jest też wiedzieć, gdzie będziesz pracować i jakie miejsca będziesz odwiedzać: biuro przełożonego, gdzie znajdują się drukarki i kserokopiarki, stołówka, toalety itp.