Użytkownicy, odwiedzając stronę internetową Twojej firmy, mogą odebrać ją pozytywnie, obojętnie lub negatywnie. Wizerunek jest tworzony nie tylko za pomocą designu witryny, lecz także  opublikowanych w niej treści. To w końcu one stanowią źródło informacji o Twojej działalności dla potencjalnego konsumenta. Niestety istnieje całkiem sporo błędów (i nie chodzi o językowe pomyłki), które można popełnić podczas projektowania tekstów na stronę. Przeczytaj artykuł i sprawdź, na jakie kwestie uważać.

Koncentracja na firmie, pomijanie klienta

Na stronie internetowej oczywiście należy przekazać użytkownikom informacje o swojej firmie, doświadczeniu czy przeprowadzonych z sukcesem projektach. Nie można jednak na tym poprzestać. Ktoś, kto bez przerwy opowiada o sobie – również w witrynie online – i nie pozwala nikomu innemu się wypowiedzieć, wcale nie należy do najbardziej ciekawych postaci. Zarówno w bezpośrednich relacjach, jak i na stronie internetowej, ważna jest przestrzeń dla osoby, do której kieruje się komunikat oraz otwartość na jej potrzeby i opinie.

W tekstach, także tych dotyczących firmy, warto skupić się na korzyściach klienta wynikających z wyboru danej oferty. Jeśli więc informujesz o 10-letnim doświadczeniu, napisz, dlaczego jest to ważne z punktu widzenia konsumenta. Może na przykład dzięki tak dużemu doświadczeniu wykonujesz zadania bez popełniania błędów typowych dla osób początkujących. Warto więc mówić o firmie, ale w taki sposób, by podkreślać to, co jest ważne z perspektywy odbiorcy i jego potrzeb.

Brak konkretów

Pisanie wyłącznie o swojej firmie często łączy się z innym błędem w treściach na stronie internetowej. Jest nim niewielka liczba konkretów i duża liczba frazesów obecnych w wielu witrynach. Tekst, z którego niewiele wynika, to na przykład: „Jesteśmy specjalistami z wieloletnim doświadczeniem w branży. Świadczymy profesjonalne i kompleksowe usługi. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie”. Takie treści może opublikować firma działająca w dowolnej branży – i rzeczywiście tak się dzieje. W wielu witrynach można natknąć się właśnie na takie niemówiące niczego konkretnego zdania. Jeśli już informujesz o doświadczeniu, profesjonalizmie i kompleksowości, opisz, na czym dokładnie one polegają w przypadku Twojej działalności. Zastanów się też, co wyróżnia Twoją firmę na tle innych przedsiębiorstw oraz jakie wartości są dla Ciebie ważne. Możesz również stworzyć poruszającą emocję i zapadającą w pamięć, a zarazem wykorzystującą informacje o swojej działalności historię.

Niejasne dla odbiorców słownictwo

Błędem w tekstach na stronie internetowej jest również nadużywanie specjalistycznych zwrotów, które są niezrozumiałe dla Twoich potencjalnych klientów. Język komunikatów należy dobrać do odbiorców. Jeśli nie należą oni do osób, które posługują się specjalistycznym słownictwem, nietrafnym pomysłem będzie używanie w treściach nieznanych im zwrotów.

Kopie z obcojęzycznych źródeł

Niektóre treści na stronach stanowią kopie tekstów obcojęzycznych. O ile wcześniej wymienione błędy nie są niezgodne z prawem, o tyle kopiowanie całych treści ze stron zagranicznych, ich tłumaczenie na inny język, a następnie publikowanie na własnej stronie bez jakiejkolwiek informacji o autorze można uznać za plagiat.

Rezygnacja z fraz kluczowych

Treści na stronach internetowych powinny być też dopasowane do wymagań Google. Inaczej nikt ich nie przeczyta, bo nie będzie miał okazji trafić na witrynę. Dlatego należy skorzystać z narzędzi do wyszukiwania fraz kluczowych, wybrać konkretne słowa do kolejnych zakładek oraz do artykułów blogowych, a następnie stworzyć treści odpowiednio nasycone kluczowymi zwrotami.

Niewłaściwe formatowanie tekstów

Błędem jest też niewłaściwe formatowanie treści. Teksty powinny cechować się czytelnością, żeby użytkownik chciał się z nimi zapoznać. Muszą też zostać dostosowane do sposobu przyswajania treści w internecie. Użytkownik nie czyta artykułów dostępnych online, raczej skanuje je wzrokiem,  zwracając uwagę na nagłówki i pogrubione zdania. Treść należy też podzielić na akapity składające się z niewielkiej liczby zdań. W jednym akapicie najlepiej rozwinąć jedną myśl. Należy też pamiętać, by nie justować treści, ponieważ na ekranie znacznie łatwiej czyta się teksty wyrównane wyłącznie do lewej strony.

Brakuje Ci czasu na tworzenie treści na swoją stronę internetową? A może szukasz wykonawcy nowoczesnej witryny? W obu przypadkach możesz sprawdzić ofertę agencji marketingowej IBIF, która projektuje strony internetowe w Lublinie i nie tylko, dostosowuje je do wymagań SEO oraz publikuje na nich interesujące treści. Ofertę znajdziesz pod adresem:   https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.